Terug naar overzicht
Stand van zaken: boostervaccinatie zorgmedewerkers

Dagelijks worden er zorgmedewerkers met voorrang uit de wachtrij per sms/e-mail uitgenodigd om een afspraak te maken bij de GGD via het online portaal. Op dit moment hebben iets meer dan 60.000 zorgmedewerkers een uitnodiging ontvangen om een afspraak te maken. Elke dag worden er nieuwe tijdsloten opengezet bij de GGD vanwege de capaciteitsopschaling. Op basis van deze opschaling wordt bepaald hoeveel zorgmedewerkers een sms kunnen ontvangen. Zo wordt er voorkomen dat er in het online afsprakenportaal afspraken aangeboden worden die te ver weg in tijd staan. De komende dagen zal de capaciteit naar verwachting flink toenemen en een grotere groep zorgmedewerkers vanuit de wachtrij een oproep krijgen om een afspraak te maken. De planning is dat alle zorgmedewerkers die 18 jaar of ouder zijn vóór 1 januari 2022 de oproep hebben ontvangen om een afspraak te maken. Iedere zorgmedewerker wordt daarmee eerder opgeroepen dan via reguliere oproepen op geboortejaar.

Wachtrijfunctionaliteit

Tussen de aanmelding voor de wachtrij en de sms/e-mail met uitnodiging om een afspraak te maken bij de GGD zit uiterlijk twee weken. Begin deze week is een e-mailbericht verstuurd naar alle zorgmedewerkers in de wachtrij:

Beste heer/mevrouw,

U heeft zichzelf aangemeld voor de wachtrij. Uw aanmelding is goed doorgekomen. Met uw aanmelding heeft u eerder toegang tot een boostervaccinatie dan via de oproepen op geboortejaar.

De GGD stuurt u maximaal 2 weken na uw aanmelding een bericht via sms-/e-mail zodat u de vaccinatieafspraak kunt inplannen. Hierin staat meer informatie over het plannen van een afspraak via het online portaal. Het oproepen gebeurt op basis van postcode en leeftijd.

Met vriendelijke groet,
Team COVID-19-vaccinaties RIVM

Zorgmedewerkers die zich nu aanmelden voor de wachtrij krijgen direct een bevestigingsmail, waarin de termijn wordt aangegeven waar binnen zij een uitnodiging kunnen verwachten. Bij paragraaf 5 in de Werkinstructie COVID-19 boostervaccinatie overige zorgmedewerkers | RIVM staat een instructie ‘maken van een afspraak in 5 stappen’ voor zorgmedewerkers.

 

Afspraak maken via het online portaal

Vanwege de grote versnelling die op dit moment plaatsvindt, om alle volwassenen in Nederland zo spoedig mogelijk te vaccineren met een interval van drie maanden, is de druk op het callcenter bij de GGD groot. Daarom wordt er zoveel als mogelijk verwezen naar het online portaal voor het maken van een afspraak. Op dit moment bellen veel zorgmedewerkers naar het callcenter voor het maken van een afspraak. Het is niet mogelijk om op basis van beroep via het callcenter een afspraak te maken voor de boostervaccinatie. De GGD heeft geen toegang tot de wachtrijfunctionaliteit en kan niet bekijken of deze mensen met voorrang in aanmerking komen op basis van hun beroep. Het is dus van belang dat zorgmedewerkers die zichzelf hebben aangemeld voor de wachtrij, de sms/e-mail afwachten waarin zij een uitnodiging ontvangen om via het online portaal een afspraak te maken. 

 

Vragen

ipad

Wil jij meer kennis voor jouw zorgonderneming?

Download de KenniZ app en ontvang elke dag het nieuws van de kleinschalige zorg. Ontdek het voordeel en sluit aan als zorgpartner van KenniZ.

MEER INFORMATIE EN AANSLUITEN

De partners van KenniZ

Schermafbeelding 2020 04 23 om 16.46.54

Vegro logo 2021

 

LOGOSOVIB 1

Schermafbeelding 2020 04 23 om 15.55.22

Schermafbeelding 2020 04 23 om 15.59.33 copy

Schermafbeelding 2020 04 23 om 15.58.54

Logo hd architecten 

 Portalise logo blauw staand met icoon en payoff

Rabobank copy