ZorgCoach, samen leren en verbeteren

Deskundigheid van de ZorgCoach

Het KenniZ-centrum heeft beschikking over diverse deskundigen. Het deskundige-team bestaat uit (kwaliteit) verpleegkundigen, gezondheidswetenschappers en bedrijfskundigen, die zich richten op diverse zorgthema’s.

Waarom inzetten van een ZorgCoach?

  • Extra handjes en een ‘open blik’ om de zorgprocessen samen (her) in te richten
  • Door samen te leren en samen te doen, kom je tot vernieuwende inzichten
  • Je kan altijd terugvallen op de kennis & expertise van de deskundige
  • Stimulator voor meer werkplezier

Aan de slag met de ZorgCoach

Om je te helpen met jouw vraagstuk heeft het secretariaat een duidelijk beeld nodig en zal daarvoor een korte (telefonische) intake houden;  

  • Op basis hiervan legt het secretariaat contact met de gewenste deskundige;
  • De deskundige neemt vervolgens contact op met jou;  
  • Samen met de deskundige bepaal je zelf het traject waarin je extra ondersteuning wenst;
  • Tenslotte geeft de deskundige aan wat voor kostenplaatje er aan het traject hangt (KenniZ leden ontvangen korting);

Enkele voorbeelden van ondersteuningsvragen. 

  • Zorgleefplansystematiek (ZLP): Hoe schrijf ik een optimaal ZLP? Hoe hou ik mijn ZLP up to date? Hoe vertaal ik doelen naar acties? Hoe vertaal ik persoonlijke wensen van mijn bewoners in het ZLP?
  • MDO: Hoe geef ik het MDO vorm? Wie betrek ik allemaal bij een MDO? Hoe bereid ik deze zo optimaal mogelijk voor?  
  • Client/ familiegesprekken: Hoe ga ik in gesprek met de cliënt en diens familie?
  • Medicatie: Hoe zorg ik ervoor dat mijn personeel werkt volgens de medicatie keten?
  • Zorgoverleg: Hoe organiseer ik een optimaal zorgoverleg?
  • Verantwoorde personeelssamenstelling: Op welke wijze kan ik mijn personeel zo optimaal mogelijk inroosteren met behoud van kwaliteit van zorg?
  • HACCP: Hoe zorg ik ervoor dat mijn personeel gaat werken volgens de HACCP-richtlijnen?
  • Facilitair: Hoe optimaliseer ik de voeding/ schoonmaak/ legionella/ BHV-processen?
  • IGJ-eisen/ Kwaliteitskader: De IGJ komt langs, hoe bereid ik zo’n bezoek voor? Hoe implementeer ik de nieuwe eisen vanuit het kwaliteitskader?
  • Dagbesteding: Hoe creëer ik een dagbesteding programma op de wensen en behoeften van mijn bewoners?
  • Bezetting: Hoe geef ik een rondleiding? En zorg ik voor een hogere bezettingsgraad?
  • Personeel: Waar vind ik geschikt personeel? Hoe stimuleer ik de persoonlijke ontwikkeling van mijn personeel?

Wat kunt je verwachten van een ZorgCoach?

  • Je krijgt de kans om samen met de ZorgCoach te sparren over de veranderde wet- en regelgeving en komt direct tot implementatie voor op de werkvloer;
  • Je krijgt de mogelijkheid om samen met de ZorgCoach tot nieuwe inzichten te komen om kwaliteit & dienstverlening richting jouw bewoners en familie te optimaliseren; 
  • Je krijgt een op maat gemaakte ondersteuning van de ZorgCoach;
  • Je krijgt (in)direct input voor jouw kwaliteitsplan en kwaliteitsverslag;
  • Indien gewenst kan de ZorgCoach ook ingezet worden om de zorgcoördinatie tijdelijk te begeleiden;

Geïnteresseerd of vragen?

Vul een naam in
Vul een telefoonnummer in
Vul een geldig e-mailadres in
Invalid Input
Vul een bericht in
Vul de code in om uw aanvraag in te dienen:
Invalid Input

De business partners van KenniZ

Vegro logo 2021

LOGOSOVIB 1

Schermafbeelding 2020 04 23 om 15.55.22

Schermafbeelding 2020 04 23 om 15.59.33 copy

 

Schermafbeelding 2020 04 23 om 15.58.54

Portalise logo blauw staand met icoon en payoff

230511Rabobank Woordmerk Beeldmerk Signoff Gestapeld RGB

Logo Vitadent