Terug naar overzicht
Kennisseminar: Hoe om te gaan met claims en klachten door patiënten

Sinds de inwerkingtreding van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (de ‘Wkkgz’) moeten zorgaanbieders voorzien in een laagdrempelige regeling ten aanzien van de klachtafhandeling. Doel daarvan is zoveel mogelijk te bemiddelen. Daarom is een klachtenfunctionaris verplicht. In de praktijk zien wij regelmatig dat cliënten ontevreden zijn met de reactie van de zorgaanbieder en dat zij naar de geschillencommissie stappen. In dit webinar gaan wij in op de vraag hoe om te gaan met klachten door patiënten. De volgende aspecten komen onder meer aan bod:

  • Waar moeten zorgaanbieders rekening mee houden bij het opstellen van een klachtenregeling?
  • Wat is de rol van de klachtenfunctionaris?
  • Hoe te reageren op klachten van patiënten?
  • Wat is de rol van de geschillencommissie en hoe oordeelt deze?

Datum en aanmelden

Het kennisseminar is kosteloos en vindt online plaats op 9 juli 2024 om 15:00 uur.  Spreker zijn Vivian Slotboom en Joekie van Gogh.

Aanmelden

Klik op deze link om je aan te melden.

De business partners van KenniZ

Vegro logo 2021

LOGOSOVIB 1

Schermafbeelding 2020 04 23 om 15.55.22

Schermafbeelding 2020 04 23 om 15.59.33 copy

 

Schermafbeelding 2020 04 23 om 15.58.54

Portalise logo blauw staand met icoon en payoff

230511Rabobank Woordmerk Beeldmerk Signoff Gestapeld RGB

Logo Vitadent