Waarom inzetten van een ZorgCoach?

  • Extra handjes en een ‘open blik’ om de zorgprocessen samen (her) in te richten
  • Door samen te leren en samen te doen, komt u tot vernieuwende inzichten
  • U kunt altijd terugvallen op de kennis & expertise van de deskundige
  • Stimulator voor meer werkplezier

Deskundigheid van de ZorgCoach

Het KenniZ-centrum heeft beschikking over diverse deskundigen. Het deskundige-team bestaat uit (kwaliteit) verpleegkundigen, gezondheidswetenschappers en bedrijfskundigen, die zich richten op de volgende zorgthema’s:

  • Zorgleefplansystematiek (ZLP): Hoe schrijf ik een optimaal ZLP? Hoe hou ik mijn ZLP up to date? Hoe vertaal ik doelen naar acties? Hoe vertaal ik persoonlijke wensen van mijn bewoners in het ZLP?
  • MDO: Hoe geef ik het MDO vorm? Wie betrek ik allemaal bij een MDO? Hoe bereid ik deze zo optimaal mogelijk voor?  
  • Client/ familiegesprekken: Hoe ga ik in gesprek met de cliënt en diens familie?
  • Medicatie: Hoe zorg ik ervoor dat mijn personeel werkt volgens de medicatie keten?
  • Zorgoverleg: Hoe organiseer ik een optimaal zorgoverleg?
  • Verantwoorde personeelssamenstelling: Op welke wijze kan ik mijn personeel zo optimaal mogelijk inroosteren met behoud van kwaliteit van zorg?
  • HACCP: Hoe zorg ik ervoor dat mijn personeel gaat werken volgens de HACCP-richtlijnen?
  • Facilitair: Hoe optimaliseer ik de voeding/ schoonmaak/ legionella/ BHV-processen?
  • IGJ-eisen/ Kwaliteitskader: De IGJ komt langs, hoe bereid ik zo’n bezoek voor? Hoe implementeer ik de nieuwe eisen vanuit het kwaliteitskader?
  • Dagbesteding: Hoe creëer ik een dagbesteding programma op de wensen en behoeften van mijn bewoners?
  • Bezetting: Hoe geef ik een rondleiding? En zorg ik voor een hogere bezettingsgraad?
  • Personeel: Waar vind ik geschikt personeel? Hoe stimuleer ik de persoonlijke ontwikkeling van mijn personeel?

Op basis van een ondersteuningsvraagstuk krijgt u vanuit KenniZ een deskundige toegewezen. Bovenstaande zijn slechts voorbeelden van ondersteuningsvragen, waar de ZorgCoach u bij kan helpen. Hij of zij gaat dan direct met u en uw team aan de slag.

Vanuit KenniZ wordt het volgende gefaciliteerd voor u:

  • Het secretariaat wil graag een beeld van uw ondersteuningsvraag en zal daarvoor een korte (telefonische) intake houden;  
  • Op basis hiervan legt het secretariaat contact met de gewenste deskundige;
  • De deskundige neemt contact op met de zorgorganisatie;  
  • Samen met de deskundige bepaalt u zelf de begeleiding/ inzet/periode waarin u extra ondersteuning wenst;

Wat kunt u verwachten van een ZorgCoach?

  • U krijgt de kans om samen met de ZorgCoach te sparren over de veranderde wet- en regelgeving en komt directe tot implementatie voor op de werkvloer;
  • U krijgt de mogelijkheid om samen met de ZorgCoach tot nieuwe inzichten te komen om kwaliteit & dienstverlening richting uw bewoners en familie te optimaliseren; 
  • U krijgt de (gewenst) optimale ondersteuning van de ZorgCoach op uw ondersteuningsvraag;
  • U krijgt (in)direct input voor uw kwaliteitsplan en kwaliteitsverslag;
  • Indien gewenst kan de ZorgCoach ook ingezet worden om de zorgcoördinatie tijdelijk voor u te begeleiden;

Geïnteresseerd of vragen?

Vul een naam in
Vul een telefoonnummer in
Vul een geldig e-mailadres in
Invalid Input
Vul een bericht in
Invalid Input

ipad

Wil jij meer kennis voor jouw zorgonderneming?

Bekijk nog meer voordeel van KenniZ met het Premium Lidmaatschap en sluit je aan.

MEER INFORMATIE EN AANSLUITEN

De KenniZ coöperatie

logo kleemans

logo careportal

logo eldercare

logo westerveld en vossers

Schermafbeelding 2018 06 07 om 13.45.20 copy